Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیگر اپیزود «معجزه» می‌گوید سن ملاکی برای شکل‌گیری یک کار خوب نیست چراکه می‌توان سن بالایی داشت اما کار ضعیف ساخت و در سن کم یک اثر قوی تولید کرد. در نتیجه از نظر من طرز فکر فیلمساز ملاک است و متن که می‌تواند رهنمون باشد.

سهی‌بانو ذوالقدر یکی از بازیگران «معجزه» در گفت‌وگو با خبرنگار  فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ با اشاره به اینکه متن خوب و بسیار تاثیرگذار این اپیزود که حاوی نکات ظریفی چه در زندگی خانوادگی و چه از نظر زنانه بود، باعث شد در این اثر حاضر شود، درباره نقش خود بیان کرد: یکی از بزرگترین چالش‌هایی که کاراکتر «سمیه» داشت این بود که زنی خوب‌تر از من بود البته این اتفاق باعث شد نکاتی از این شخصیت که فروتن و به اصطلاح مدیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاد بگیرم.

وی تاکید کرد: «سمیه» بدون شعار و نمایش کار خود را پیش می‌برد و وضعیت را مدیریت می‌کند. این کاراکتر که نمونه آن در جامعه پیدا می‌شود، صادق است و هیاهو ندارد و می‌توان با آن همذات‌پنداری کرد.

بازیگر اپیزود «معجزه» با بیان اینکه طرز تفکر فیلمساز و متن یک اثر می‌تواند مهم‌تر از سن کارگردان برای بازی در اثرش باشد، گفت: من پیش از این با محسن امانی همکاری نداشتم اما با دوستان باشگاه فیلم سوره فیلم «مصلحت» را کار کرده بودم و معتقدم سن ملاکی برای شکل‌گیری یک کار خوب نیست چراکه می‌توان سن بالایی داشت اما کار ضعیف ساخت و در سن کم یک اثر قوی تولید کرد. در نتیجه از نظر من طرز فکر فیلمساز ملاک است و متن که می‌تواند رهنمون باشد.

ذوالقدر در ادامه با اشاره به اینکه روی صحبت سریال «تازه وارد» با همه مردم است، تصریح کرد: مخاطبان زن و مرد در گروه‌های سنی مختلف می‌تواند با شخصیت‌هایی که در اپیزود «معجزه» حضور دارند، همذات‌پنداری کنند.

به گفته وی، شاید بتوان گفت اینکه خانواده‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی و مسایل مالی بچه‌دار نمی‌شوند، تصمیم عاقلانه است و هر اندیشمندی آن را می‌پسندد اما از قدیم می‌گویند که به مال دنیا دل نبند که به شبی بند است  و به خوشگلی دل نبند که به تبی بند است.

بازیگر اپیزود «معجزه» تاکید کرد:  از نظر من نمی‌توان به این فکر کرد که چون شرایط اقتصادی خوب است دیگر مشکلی برایت پیش نمی‌آید چراکه ممکن است اموال در یک شب از دست برود. همچنین معتقدم بچه‌دار شدن حساب و کتاب دو دو تا چهارتا ندارد چراکه با خود برکت می‌آورد و کسانی که بچه‌دار شدند، این را تجربه کرده‌اند و به این مساله رسیده‌اند که هر آن کس که دندان دهد نان دهد.

ذوالقدر در پایان خاطرنشان کرد: مادرم تا زمانی که در قید حیات بود، روی ویلچر می‌نشست این مساله را مطرح کردم تا بگویم کسانی که در خانواده خود با چنین اتفاقی روبه‌رو هستند اصلا آنگونه که به نظر می‌آید، به ترحم نیاز ندارند. در حقیقت این ترحم ساخته ذهن انسان است که توجهش به سمت یک اتفاق غیرمعمول جلب می‌شود اما نباید اینگونه احساس کنیم که اگر یکی از اعضای خانواده فردی، مشکلی دارد پس خانواده دردهای بسیار دارد و از زندگی لذت نمی‌برد در حالیکه کسی نمی‌تواند لذت‌هایی را که آن‌ها می‌برند، درک کند. به همین دلیل مخاطب را دعوت می‌کنم که قصه‌های «تازه وارد» را بشنوند و به این مساله پی ببرند که دیدگاه انسان‌ها نسبت به آنچه قضا و قدر الهی پیش می‌آورد، متفاوت است.

اپیزود «معجزه» دیشب  29 خردادماه ساعت 20:45 روی آنتن شبکه سه می‌رود.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سینما سریال تازه وارد سریال معجزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۵۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرف‌های جنجالی بازیگر مشهور که صداوسیما اصلا قبول ندارد

اعتماد نوشت: بهنام تشکر به‌تازگی در برنامه «زودیاک» که در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود، حضور یافته و از بازیگران اصلی است.

گفت‌وگوی زیر به این مناسبت با او انجام شده است.

دلیل حضورتان در برنامه زودیاک، علاقه به بازی مافیاست یا حضور در یک گیم شو به عنوان یک تجربه متفاوت در قالب تصویر؟

من بازی مافیا را دوست دارم و از اولین نفراتی بودم که در تلویزیون مافیا اجرا کردم و گاد بازی بودم. هرچه سری‌های جدیدتری از مافیا تولید شد، نقش‌های بیشتری روی کار آمد که برای من جذاب بود. زودیاک هم سناریوی جذاب و متفاوتی داشت و وقتی دوستان دعوت کردند تصمیم گرفتم که در برنامه زودیاک باشم.

گرداندن بازی مافیا را بیشتر دوست دارید یا بازی کردن را؟

گرداندن بازی را بیشتر دوست دارم. اینکه سفید باشم برایم لذتبخش‌تر است.

نظرتان در مورد مدل اجرا و گردانندگی محمد بحرانی در زودیاک چیست؟

محمد را خیلی زیاد دوست دارم و به نظرم در هر جایی که قرار می‌گیرد، مخاطب همراهش است. فکر می‌کنم در فصل اول زودیاک، کمی با احتیاط گرداندن بازی را پیش می‌برد و مراعات بازیکن‌ها را می‌کرد. اطمینان دارم که خودش هم به این فکر کرده و در فصل دوم، به تغییر مدل گردانندگی بازی فکر کرده است.

از تجربه کار در نمایش خانگی و تفاوتش با تلویزیون بگویید؟

من تقریبا جزو اولین نفراتی بودم که نمایش خانگی را با سریال ساخت ایران تجربه کردم. ساخت ایران اولین سریالی بود که به صورت دی وی دی منتشر شد. این دو مدیا، تفاوت‌های مشخصی دارند. محدودیت‌های صدا و سیما، فیلمنامه‌هایی که تثبیت می‌کند، ناظران پخشی که دارد با نمایش خانگی متفاوت است. فضای کار در پلتفرم‌ها راحت‌تر است و به این واسطه، کارگردان‌ها، نویسنده‌ها به تبع آن بازیگران دست‌شان در کار بازتر است. این‌ها مواردی است که همه می‌دانند و البته خیلی هم پیچیده نیست.

به عنوان کسی که بخش زیادی از تجربیات کاری‌اش را به نقش‌آفرینی در سریال‌های تلویزیون اختصاص داده، ممکن است که شما هم مثل خیلی‌ها، نگران حال این روز‌های تلویزیون باشید. از نظر شما تلویزیون چطور می‌تواند به وضعیت سابقش برگردد؟

تلویزیون باید به همه نظرات مردم توجه کند و برای همه اقشار مردم برنامه بسازد، نه فقط برای عده‌ای خاص. مدیران تلویزیون فعلی، تمرکزشان را بر چیز‌هایی گذاشته‌اند که فقط و فقط خودشان قبول دارند در حالی که خودشان هم خیلی خوب می‌دانند که بخش زیادی از مخاطب‌شان را از دست داده‌اند و به نظر می‌رسد که با این شیوه‌ای که پیش می‌روند، خیلی هم برای‌شان مهم نیست. امیدوارم که این مدیران عزیز، تجدیدنظری در روند سیاستگذاری‌شان داشته باشند که تلویزیون مثل دهه هشتاد یا حتی اوایل دهه نود، دوباره به اوج خودش برگردد و با سریال‌های پرطرفداری مثل ساختمان پزشکان و دودکش و باقی سریال‌های خوب و موفق، مردم و مخاطب را برای خودش حفظ کند. من فکر می‌کنم مردم هنوز هم انتظار دارند تلویزیون به رسانه اصلی و ملی همه افراد جامعه تبدیل شود.

به سریال ساختمان پزشکان اشاره کردید؛ تیم سازنده این سریال، تجربیات خوبی در تلویزیون رقم زدند. به نظرتان جای خالی چهره‌های دهه‌های قبل چقدر در تلویزیون احساس می‌شود؟

به نظرم بیشتر از جای خالی کسانی که در آن سریال‌ها یا برنامه‌ها کار می‌کردند، جای خالی برنامه‌های‌شان احساس می‌شود. این وضعیت، نتیجه مدل تصمیم‌گیری فعلی است. اتفاقا همان عوامل الان تجربیات‌شان بیشتر شده و ممکن است در شرایط مطلوب، خیلی بهتر از قبل کار کنند. باز هم تأکید می‌کنم که تصمیمات تلویزیون مهم است و به نظرم خیلی هم جرات و جسارت ویژه‌ای نمی‌خواهد. به هر حال آن برنامه‌ها و سریال‌های خیایان خلوت کن در همین تلویزیون، تولید و پخش شده‌اند.

ترجیح‌تان کار در فضای کمدی است یا جدی؟

در حال حاضر به فضای کمدی نمی‌توانم فکر کنم و راستش اصلا کمدی در من گم شده و دلایلش را هم همه می‌دانیم. اما به دور از شرایط فعلی، فضای جدی و درام را بیشتر دوست دارم.

دیگر خبرها

  • محمود گبرلو بازیگر شد
  • حرف‌های جنجالی بازیگر مشهور که صداوسیما اصلا قبول ندارد
  • (عکس) استایل جالب بازیگر زن سریال «گاندو» در ترکیه
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت + عکس
  • عکس| خانم بازیگرِ تلویزیون، برای همیشه ایران را ترک کرد
  • فیلم| جزئیات جدید از آسیب دیدگی سعیدآقاخانی در سریال «نون خ»
  • شرافتی: رانندگی مینی‌بوس در «نون‌خ۵» برای من چالش‌برانگیز بود
  • واکنش به بازی شهاب حسینی در آخرین سریالش
  • فرجی: در فصل ۵ «نون خ» هفت نفر دست و پایشان شکست/ صحبت کردن درباره فصل جدید زود است
  • چهره متفاوت بازیگر نقش علی در آینه عبرت بعد از ۳۵ سال