گلایهها و دل نگرانیهای بازیگر معاویه
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۹۳۲۲
بهزاد فراهانی را با نقشهای ماندگاری در سینما تئاتر و تلویزیون به خاطر داریم. او در تمام این سالها فعالیت درخشانی در عرصه بازیگری داشته است اما در این گفتوگو که به بهانهی تولید آثار تاریخی_مذهبی انجام شده است بازیگر سریال «رعنا» به نکاتی اشاره میکند که شاید تا به حال از زبان او نشنیده باشید.
بهزاد فراهانی کارگردان تئاتر و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که در آثاری همچون فیلمسینمایی «نقرهداغ»، «راه افتخار»، «شیدا» و سریالهای «خانه پدری»، «آلبومخانوادگی»، «مدینه» و.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
او در ادامه اضافه کرد: آنهایی که میگویند مشکل افت و کمبود ساخت تولیدات تاریخی_ مذهبی از نبود فیلمنامههای خوب است، اشتباه میکنند. بسیاری از سناریوهای خوب که عطر و بوی ملی دارند، از فرهنگ میهن پشتیبانی میکنند و در سنگر مردم نشستهاند را کنار میگذارند و دنبال کارهای بیسر و ته میروند. تا دلتان بخواهد سناریوهایی خوب داریم که در صف انتظار ابدی نشستهاند.
بازیگر نقش معاویه در سریال «امام علی(ع)» ادامه داد: هنر نمیتواند جنبه سفارشی پیدا کند چرا که کارکرد خود را در این شرایط برای تاثیرگذاری از دست میدهد. یادمان نرود تبلیغات با کار هنری فرق دارد. ممکن است در کار تبلیغی از هنر سواستفاده شود مانند گاهی که ترانههای بسیار زیبا را که جزو سرمایههای زندگی ما هستند یک مرتبه برای تبلیغ ماکارانی و یا تبلیغ فلان فرش استفاده میکنند و این بیانصافی است.
بازیگر فیلم «سگکشی» بهرام بیضایی اضافه کرد: من در هیچ اثر مناسبتی که یک گام علیه اعتقادات مردم باشد بازی نکردهام و شاید بتوانم بگویم که دیگر در هیچ کار تاریخی_مذهبی بازی نمیکنم.
او ادامه داد: ساخت آثار در رسانه ملی نباید سلیقهای باشد و مدیران تلویزیون باید به نگاه هنرمندان احترام بگذارند تا شاهد حضور و فعالیت همه سرمایههای هنری باشیم نه اینکه زحمتکشان این عرصه را خانهنشین ببینیم.
بهزاد فراهانی عنوان کرد: من که کارمند قدیمی رادیو و تلویزیون هستم حتی بعد از بازنشستگی یک کارت تبریک برای زنده بودنم یا کارهایی که کرده یا نکردهام به دستم نرسیده است. کلی از بچهها مانند من از تلویزیون رانده شدهاند و نوشتههای ما هم در کشوهای میزمان دست نخورده باقی مانده است. البته این دلیل دارد، شاید دلیلش این است که آثار ما به مذاق مدیران فرهنگی خوش نمیآید. امیدوارم مدیران جدید سیما به پیشکسوتان و کاربلدان این عرصه توجهی ویژه داشته باشند و بدانند که افراد با سابقهای هستند که با کلی تجربه میتوانند مخاطب را به تلویزیون برگردانند و آثاری غنی و قوی تولید کنند.
خبرنگار: تبسم کشاورز
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: بهرام بیضایی صداوسیما خانه پدری سینما بهزاد فراهانی سریال امام علی ع سگ کشی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مستندی درباره مادری که دو بازیگر نقش دو دختر گمشده اش را بازی می کنند
همشهری آنلاین: اگر مستندبین حرفهای هستید یا حتی اگر تنها با مستندهای حیات وحش که از تلویزیون پخش میشود آشنایی دارید، پیشنهادهایی که در اینجا برای شما داریم میتواند حسابی سر ذوق تان بیاورد.
تاریخچه وحشت عامیانهکارگردان: کییرلا جانیس
سال ساخت: ۲۰۲۱
اگر از خورههای ژانر وحشت هستید و شبها تا یک فیلم ترسناک نبینید خوابتان نمیبرد، این مستند را از دست ندهید. دوستداران ژانر وحشت به زیروزبر این ژانر توجهی وسواسگونه دارند و سبکها، زیرگونهها و تکنیکهای فیلمهای این ژانر را به دقت بررسی میکنند. وحشت عامیانه یا وحشت فولکلور یکی از زیرگونههای ژانر وحشت در سینما و ادبیات است که از عناصر عامیانه برای وحشتآفرینی استفاده میکند. این مستند کاوشی در تاریخچه وحشت عامیانه از پیدایش آن به واسطه گسترشاش در تلویزیون بریتانیا در دهه ۱۹۷۰ تا احیای آن در دهه گذشته است.
فریداکارگردان: کارلا گوتیرز
سال ساخت: ۲۰۲۴
فریدا کالو، نقاش مکزیکی، بین سالهای ۱۹۰۷ تا ۱۹۵۴ زندگی کرد و با اینکه زندگی نسبتا کوتاهی داشت، اما به دلیل هنجارشکنیهایش یکی از چهرههای مهم هنر معاصر به شمار میرود. چهره فریدا برای کسانی هم که با تاریخ هنر و نقاشی آشنایی ندارند آشناست چراکه فریدا خودنگارههای زیادی از خود کشیده بود. فریدا پس از تصادفی سخت در سال ۱۹۲۵ برای اولین بار شروع به نقاشی کرد و دردهای خودش، همجنسانش و ملتش را روی بوم آورد. زندگی پرماجرای فریدا تا به حال موضوع چند مستند و فیلم داستانی بوده. این مستندانیمشین هم نگاهی به زندگی این نقاش برجسته مکزیکی دارد.
چهار دخترکارگردان: کوثر بن هنیه
سال ساخت: ۲۰۲۳
روزی دو دختر بزرگتر الفه، زنی تونسی که مادر ۴ دختر است، ناپدید میشوند. کوثر بن هنیه، کارگردان تونسی، از بازیگران حرفهای دعوت میکند تا نقش دو دختر غایب را بازی کنند. برای الفه که غم غیاب دخترانش را بر دوش میکشد، حضور بازیگرانی در نقش آنها به معنی سر باز کردن زخمهای دل و جانش است. بن هنیه موقعیتی بدیع را شکل داده و تجربهای منحصربهفرد را در برابر دوربین ایجاد کرده که سویههای عاطفی و روانی مختلفی دارد. این مستند که برداشتهایی را از امید، طغیان، خشونت، خواهری و… عرضه میکند، سوالهایی اساسی را درباره شالوده جوامع ما به بحث میگذارد.
کد خبر 848052 منبع: همشهری آنلاین برچسبها سینمای مستند تلویزیون - مستند مادر